Dział kadr i płac pracowników niemieckich zajmuje się pracownikami przedsiębiorcy działającego na terenie Niemiec. Zadania polegają głównie na prowadzeniu dokumentacji, sporządzaniu list płac, generowaniu umów, doradztwie ubezpieczeniowo zdrowotnym
Lohnabrechnung – comiesięczna lista płac dla pracowników; Lohnsteueranmeldung – deklaracje podatkowe do niemieckiego urzedu skarbowego; Beitragsnachweis – deklaracja opłacania składek do kas socjalnych; inne dokumenty – akta osobowe, umowy, dokumenty związane z RODO i BHP.
Wszelkie dokumenty kadrowe (akta osobowe pracownika) firma musi przechowywać jeszcze przez trzy lata po zakończeniu pracy z danym pracownikiem. Dokumenty płacowe muszą być przechowywane przynajmniej przez 6 lat.
Istnieją kary za brak odpowiednich dokumentów, za błędne prowadzenie dokumentacji czy też za błędy rachunkowe w obliczaniu płac pracowników. Zazwyczaj są to kary grzywny.
Przedsiębiorca osobiście może prowadzić dział kadr i płac pracowników oddelegowanych na terenie Niemiec, może zająć się tym też wewnętrzny dział. Najlepszym wyborem jest jednak outsourcing kadr i płac do profesjonalistów takich jak BZ Polska.
obsługujemy korespondencję z niemieckimi urzędami. Odpowiadamy na niemieckie pisma, tłumaczymy pisma przychodzące z urzędów, objaśniamy je i wyjaśniamy kwestie rozliczenia."
Pilnujemy terminowości składania dokumentów rejestracyjnych oraz terminowo składamy do urzędów niemieckich i polskich. Międzynarodowy zespół realizuje skrupulatnie każde zadanie oraz stawia na optymalizację
Znamy realia i przepisy niemieckie. Mamy świadomość obowiązków rejestracyjnych w Niemczech. Nasza kadra pozostaje do Państwa dyspozycji. Za naszymi usługami zawsze stoi jakość i zaangażowanie
Outsourcing kadr i płac do Beratungszentrum pozwala przedsiębiorcom zaoszczędzić czas i skoncentrować się na rozwijaniu firmy, eliminując konieczność zarządzania skomplikowaną dokumentacją kadrową i płacową.
Tak, świadczymy doradztwo w zakresie BHP zgodnie z niemieckimi zasadami i strukturą inspekcji pracy, pomagając w opracowaniu wewnętrznych regulaminów higieny pracy.
Wymagane są dokumenty takie jak Lohnsteuerbescheinigung, deklaracje SV oraz inne zaświadczenia dotyczące dochodów i świadczeń socjalnych.
Nie, współpraca z Beratungszentrum eliminuje barierę językową, ponieważ nasi specjaliści biegle posługują się językiem niemieckim i zajmą się wszelkimi kontaktami urzędowymi.
Dokumenty kadrowe muszą być przechowywane przez 10 lub 50 lat – wraz ze świadectwem pracy.
Prowadzenie działalności w Niemczech wiąże się z koniecznością zarządzania wieloma aspektami kadrowo-płacowymi, które mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców. Problemy mogą pojawić się w zakresie prawidłowego wypełnienia i złożenia druku S1 w Niemczech, który powinien być wypełniony jeśli pracownik chce mieć pełną opiekę zdrowotną w Niemczech. Ponadto, rozliczenia w Niemczech oraz przestrzeganie niemieckich przepisów BHP wymagają dogłębnej znajomości lokalnych regulacji i procedur, co może być czasochłonne i skomplikowane.
Niemiecka umowa o pracę różni się od polskiej przede wszystkim szczegółowym uregulowaniem obowiązków pracodawcy i pracownika oraz bardziej rozbudowanymi zasadami ochrony pracowników. Niemieckie prawo pracy kładzie nacisk na precyzyjne określenie czasu pracy, wynagrodzenia, urlopów i okresów wypowiedzenia. Ponadto, umowy zawierane na rynku niemieckim często podlegają surowym wymogom prawnym, co czyni je bardziej wymagającymi pod względem formalnym niż w Polsce. Dzięki tym regulacjom pracownicy w Niemczech zyskują większą ochronę i pewność w zakresie swoich praw.
Podatek od pensji w Niemczech stanowi istotny element systemu podatkowego, który wpływa na całkowite koszty zatrudnienia i rozliczenia wynagrodzeń. Wysokość podatku od wynagrodzenia w Niemczech zależy od wielu czynników, takich jak klasa podatkowa, liczba osób na utrzymaniu czy roczny dochód. Nasza firma oferuje kompleksowe wsparcie w zakresie rozliczeń podatku od zarobku w Niemczech Państwa pracowników, aby zapewnić zgodność z obowiązującymi regulacjami i optymalizację kosztów podatkowych.
Skorzystanie z usług BZ-Polska to najlepsze rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą profesjonalnie zarządzać kadrami i płacami w Niemczech. Nasza firma oferuje kompleksowy outsourcing kadr i płac, zapewniając zgodność z niemieckimi przepisami prawa pracy. Zajmujemy się wszelkimi formalnościami związanymi z kadrami i płacami w Niemczech, w tym rozliczeniami, dokumentacją BHP w Niemczech oraz wypełnianiem formularzy S1 w Niemczech. Dzięki naszemu wsparciu przedsiębiorcy mogą skupić się na rozwijaniu swojej działalności, mając pewność, że wszystkie kwestie kadrowo-płacowe są w dobrych rękach. Wybierając Beratungszentrum, zyskujesz profesjonalną obsługę i spokój ducha.
Świadczymy usługi zarządzania teczkami osobowymi pracowników, przygotowujemy niemieckie umowy o prace, a także sporządzamy listy płac wraz z rozliczeniem podatków od wynagrodzeń (PIT lub Lohnsteuer). Nasze biuro nadzoruje również sprawy ubezpieczeń i świadczeń społecznych, tj. rejestracja w Niemieckich Kasach Chorych czy też zawiadomienia istotne dla pracowników z branży budowlanej, np. zgłoszenia do Kasy urlopowej (SOKA-Bau).