Jeżeli w celu realizacji zlecenia, firma deleguje do Niemiec pracowników, należy pamiętać o obowiązku zgłoszenia do niemieckiego Urzędu Celnego (Zollamt).
Pracowników należy zgłosić najpóźniej dzień przed rozpoczęciem zatrudnienia na terenie Niemiec. Obowiązek ten wynika z niemieckiej ustawy o delegowaniu pracowników. Są to przepisy których trzeba bezwzględnie przestrzegać. Ich dotrzymanie weryfikują niemieckie urzędy, często przeprowadzając kontrole.
Kontrolom Zollamt podlegają wszystkie firmy, w tym firmy polskie, które delegują lub wypożyczają pracowników na terenie Niemiec. Kontrole takie są bardzo uciążliwe, a ich celem jest wyłapanie nieprawidłowości przy delegowaniu i wypożyczaniu personelu. Rejestracja w ZOLLAMT jest niezwykle ważna. W przypadku stwierdzenia uchybień podczas przeprowadzanej kontroli zostają nakładane kary pieniężne w wysokości nawet 30.000 euro.
Przygotowaliśmy usługę, która gwarantuje spokój i pewność, że formalności związane z delegowaniem pracowników, są w rękach najlepszych specjalistów.
Zollamt to niemiecki Urząd Celny. Do Urzędu należy zgłosić wszystkich pracowników delegowanych do pracy na terenie Niemiec.
Pozwolenie na pracę, zezwolenie na pobyt, dowód osobisty lub paszport pracownika. Należy uzupełnić oficjalny formularz internetowy udostępniony przez Urząd Celny w Niemczech.
Pracownicy delegowani do pracy w Niemczech muszą być zgłoszeni do ZOLLAMT najpóźniej dzień przed rozpoczęciem pracy w Niemczech.
Za pracę bez rejestracji w ZOLLAMT, nieprawidłowo wypełniony dokument lub wysłany w nieodpowiednim terminie grożą kary grzywny – do 30 000 euro.
Zgłoszenie może złożyć każdy, kto ma dostęp do konta firmowego zarejestrowanego na stronie dedykowanej do składania wniosków.
obsługujemy korespondencję z niemieckimi urzędami. Odpowiadamy na niemieckie pisma, tłumaczymy pisma przychodzące z urzędów, objaśniamy je i wyjaśniamy kwestie rozliczenia."
międzynarodowy zespół realizuje skrupulatnie każde zadanie oraz stawia na optymalizację
nasza kadra pozostaje do Państwa dyspozycji. Za naszymi usługami zawsze stoi jakość i zaangażowanie
Zgłoszenie pracowników do Zollamt zapewnia zgodność z niemieckimi przepisami, minimalizuje ryzyko kar finansowych, oraz daje pewność, że pracownicy są legalnie zatrudnieni i mają zapewnione odpowiednie warunki pracy zgodnie z niemieckim prawem
Pracowników należy zarejestrować przed rozpoczęciem pracy w Niemczech. Brak terminowego zgłoszenia może skutkować kontrolami i karami ze strony Urzędu Celnego
Nie trzeba rejestrować pracowników posiadających zarejestrowaną działalność gospodarczą w Niemczech i będących niejako podwykonawcami firmy
Niezgłoszenie pracowników może skutkować kontrolami i karami finansowymi nawet do 30,000 EUR za każdego pracownika, który nie został poprawnie zgłoszony
Pracodawca musi udostępnić wszystkie wymagane dokumenty dotyczące pracowników, w tym umowy o pracę, ewidencje czasu pracy i dowody wypłaty wynagrodzenia, oraz zapewnić, że wszystkie procedury były zgodne z niemieckimi przepisami
Rejestracja pracowników w urzędzie celnym w Niemczech (Zollamt) może być skomplikowanym procesem, zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy nie są zaznajomieni z lokalnymi przepisami. Procedury związane z zgłoszeniem pracowników do Zollamt wymagają precyzyjnego zrozumienia niemieckiego prawa oraz terminologii. Niewłaściwe wypełnienie dokumentów lub brak zgodności z obowiązującymi regulacjami może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych. Dlatego wielu przedsiębiorców napotyka trudności w tym zakresie, co może opóźnić rozpoczęcie działalności na niemieckim rynku.
Dlatego warto skorzystać z usług naszej firmy, która zajmie się zgłoszeniem pracowników do Zollamt w imieniu przedsiębiorcy. Doświadczeni specjaliści zapewnią, że wszystkie formalności zostaną spełnione zgodnie z wymogami urzędu celnego w Niemczech, co pozwoli uniknąć potencjalnych problemów i kar. Zgłoszenie do Zollamt wykonane przez naszych ekspertów nie tylko oszczędza czas, ale również daje pewność, że proces rejestracji przebiegnie sprawnie i bez zbędnych komplikacji.